23. december 2012

Glædelig jul 2012

Det er blevet lillejuleaften, og jeg er så heldig, at min kæreste er sneet inde hos mig, så vi får en dag mere sammen end planlagt.

I år har jeg været usædvanlig tidligt klar med langt de fleste juleforberedelser, hvilket betyder, at der har været afslapning og hygge, siden jeg gik på juleferie fredag. I dag er juletræet blevet pyntet, ris a la manden er lavet og i det hele taget er alt, der kan klares inden selve juleaften på plads, så nu sidder vi og hygger med et glas vin og nyder stemningen med levende lys og dejlig varme, som står i stor kontrast til den snestorm, der raser udenfor.


Jeg har haft kameraet fremme for at fange lidt af julestemningen, så her kommer lidt fra min stille stue fyldt med varme, glæde og nærhed.


Julepynten er enkel og sød. Den har været oppe siden starten af december.



I dag er 4. søndag i advent, og min kæreste har tændt alle fire lys i min adventskrans. Her ses dog kun de to, men smukke er de bestemt.


Juletræet er pyntet. Farverne er fra kobber til guld og intet andet udover de hvide stearinlys. Jeg har rigtig meget pynt til juletræet samlet over rigtig mange år. Der er i mange farver, materialer og årgange, men jeg har altså i år valgt at bruge et farvetema og kun Georg Jensen pynt samt de fineste af mine glaskugler, der matcher i farverne. Jeg synes selv, det er blevet enkelt og smagfuldt.



Min skattede julestjerne, som efterhånden har mange år på bagen, sidder på sin stolte plads i toppen af træet.


Nødderne og frugten er klar til enhver, der måtte være sulten eller bare have lyst.



Julegaverne er på plads under træet, og jeg glæder mig meget til både at se reaktionerne på de gaver, jeg giver andre, og glæder mig meget til at åbne gaverne til mig.



Jeg er helt klar til juleaften i morgen. Mine sønner kommer og fejrer den her hos mig, og jeg håber meget, at min svigerdatter dukker op i løbet af aftenen, for vi vil savne hendes selskab. Uanset hvad bliver det helt sikkert en skøn og dejlig juleaften her.

Fra mig til alle jer:


Rigtig dejlig Lillejuleaften til jer lige nu og her.
Jeg vil vende tilbage til min dejlige kæreste (og ja, det er jo nok, fordi jeg pludselig blev forelsket i ham, at jeg har været fraværende på bloggen i flere måneder ;) ), og nyde den ekstra aften, snestormen har givet mig sammen med ham.

6 kommentarer:

Kari sagde ...

Julen er overraskelsernes højborg!
Så tusind tak og en glædelig jul til dig og dine.
Håber I har proviant nok, så I ikke behøver at grave jer ud foreløbig ¤<(;oD

Koh-I-Noor (Bettina) sagde ...

Vel er det så ;)
Pudsigt som en snestorm kan rase en halv dag og lægge alt øde, og vi så kan stå op næste morgen og se, at det hele er ved at være tøet væk igen.
Nu gør jeg klar til at modtage mine guldklumper og have en hyggelig aften med dem.
Rigtig glædelig jul til dig og dine, Kari :)

anette sagde ...

Rigtig glædelig jul :)

Leovi sagde ...

Beautiful. I wish you a Merry Christmas and a New Year full of joy with your loved ones. Leovi.

Koh-I-Noor (Bettina) sagde ...

Mange tak, Anette :)

Koh-I-Noor (Bettina) sagde ...

Thank you, Leovi :)
My best wishes for you and your loved ones too.