Søg og du skal finde

18. januar 2013

Dag 2 med linser

Det er ret fantastisk. I dag kan jeg læse det meste af tiden, og jeg kan stille skarpt på mindre og mindre tekst :)))
Mit fiskeøjeperspektiv er blevet mere udtalt, men jeg bliver ikke svimmel af det.

Det med at få dem i og ud har til gengæld drillet i aftes og i morges. Jeg glæder mig til at blive mere rutineret.

Nogle fordele ved linser frem for to briller:
Man kan farve hår og se, hvad man laver samtidigt.
Man kan gå i bad uden at miste synet.
Man kan lægge makeup på øjnene (nævnt i går).
Man kan se både TV og pc på een gang uden at skifte noget.
Der er ikke så meget rod på sofabordet (to briller og to brilleæsker er væk).
Man kan lægge siden af hovedet på en pude, uden at det generer næsen.

Flere kommer... :)
God weekend!

4 kommentarer:

  1. Tillykke med de nye linser :-) Da jeg havde briller med overgang, der prøvede jeg også den slags linser, men kunne slet ikke få det til at fungere og måtte til sidst opgive efter eller i flere år at have brugt almindelige linser.

    Nu bruger jeg ikke noget, men det er fordi jeg for snart 3 år siden valgte at få opereret mine øjne, så jeg nu ser normalt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Catarina :)
      Hvor fedt at du har fået normalt syn! Jeg har slet ikke mod på at blive opereret i øjnene, så det her skal virkelig have en chance.

      Slet
  2. Jeg har lige haft prøvet de der en-dags linser med læsehjælp. De sidder super på øjet, men mine øjne kan ikke omstille sig til læsehjælpen, så nu skal jeg prøve uden. Så håber jeg, det duer.

    Ved ikke om det er "almindelige" linser eller de nye med silikone, du har fået? Er det de sidste, så skal jeg gerne give mit tip til, hvordan du lettest sætter i uden at tabe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber på det bedste resultat for dig med dine nye linser :)

      Jeg er ikke klar over, om mine er med silikone eller ikke. Jeg synes, de er slemme til at vende sig omkring fingeren i stedet for at sætte sig på iris. Jeg hører gerne tips så fyr endelig løs. Det irriterer jo øjnene, når jeg skal rode i dem adskillige gange, inden linserne kommer i.

      Slet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)