Søg og du skal finde

22. januar 2013

Tror du på skytsengle?

Hvis en sådan findes til mig, var den med mig i bilen på vej på arbejde i morges kort før kl. 4.

Ifølge ordbogen er en skytsengel: Engel der menes at ledsage og beskytte en person eller en gruppe personer.

Jeg måtte forcere adskillige driver, og pludselig var et længere stykke af vejen helt lukket af sne. Bilen blev bremset kraftigt, da jeg kørte ind i driven. Bilen slingrede lidt men jeg fik den hurtigt rettet op. Det gjaldt bare om at holde bilen i gang og ikke gå i stå, for jeg ville være prisgivet herude langt fra alting, hvor der ikke kommer mange biler og da slet ikke om natten.

Bilen slingrede endnu engang ud, men denne gang gik det enormt hurtigt, og jeg snurrede rundt uden nogen kontrol over bilen overhovedet. Man kan nå at tænke meget på et splitsekund, skal jeg hilse og sige. Jeg var i det øjeblik ikke så bekymret for at gå i stå, men meget mere bekymret for, om jeg ville fortsætte i grøften og måske endda lande på taget. Mit fokus var derfor at holde mig oppe på vejen. 

Jeg røg ikke i grøften, men da bilen stod stille, holdt jeg på tværs i den modsatte side af vejen...

At det faktisk lykkedes mig at komme derfra igen, undrer mig her bagefter, for sneen var dyb. Jeg tilskriver det mine nye vinterdæk, for ud af driven kom jeg og fortsatte mod jobbet. 

Et par minutter senere mødte jeg morgenens eneste medtrafikant. En ambulance. Gad vide om skytsengle også kan sende bud efter ambulancer. I alt fald ville det have været umådelig heldigt, at netop dén bil kom på dét tidspunkt, hvis jeg var kørt galt, som det en overgang unægteligt så ud til, at jeg skulle. 

Jeg tror på, jeg har en skytsengel.
Jeg er glad og taknemmelig for min skytsengel.

4 kommentarer:

  1. Du har vikelig haft en som passede på dig og om det er en skytsengel, eller noget andet, så er det godt du kom hel frem.

    Håber resten af dagen er gået uden for meget dramatik. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skytsengle er gode at have med i bilen :)
      Jeg slap for flere driver i går, men det sad i mig i morges, så jeg var meget opmærksom hele vejen. Alt gik uden problemer :)

      Slet
  2. Oj, vad läskigt! Tur att det gick hyfsat bra i alla fall!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig tur for mig og min skytsengel :)
      Tak :)

      Slet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)