8. marts 2013

Forlorne fugle

Dem havde jeg ikke hørt om før, de forlorne fugle, men jeg fandt dem, da jeg søgte på mad, der var fryseegnet. Jeg skulle nemlig lave mad klar i dag, som først skal bruges på torsdag. Opskriften var på Familie Journalens hjemmeside, og jeg har brugt skinkesnitzler i stedet for kalvesnitzler, da jeg ikke kunne finde kalv nogen steder.

Jeg er netop blevet færdige med dem, og de smager godt og anderledes end andet, jeg har smagt. Nu må jeg så vente spændt på, hvad de andre, der skal spise dem torsdag, synes om dem. Der er både lavet kartoffelmos og sauce klar til torsdag også, og så har jeg lavet så meget af det hele, at der også er til en aften til kæresten og mig.

Her er lidt billeder fra undervejs i madlavningen:


Snitzlerne er banket lidt fladere, og fyldet bliver rullet ind i "fuglene".

Fuglene er klar.

Steges på panden, og der røg overaskende lidt af fyldet ud faktisk.

Det færdige resultat. Det ser da ret godt ud, hva'?
Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Umm, det ser rigtigt lækkert ud. :-) Det er dejligt at kunne forberede så meget på forkant, at man kan slappe af og nyde det meste når aftenen kommer.
    God lørdag til dig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtig dejligt, og det smager rigtig godt, synes jeg, efter vi har prøvesmagt det :)

      Slet
  2. Det ser godt nok dejligt ud - mums - det skal jeg da lige prøve !
    Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Appelsinsaften smages meget, og det var lidt overraskende i de første par mundfulde, men det var rigtig godt og anderledes, så det laver jeg gerne en anden gang. Sæt du bare i gang :)

      Slet