Søg og du skal finde

11. marts 2013

Lad det spire. Lad det gro.

Det kan godt være, at det sner udenfor, men jeg er altså indstillet på, at det er forår, og kan næsten ikke vente på at komme i haven og opleve alting spire og gro.

Som vanligt, når jeg bliver utålmodig om foråret, har jeg sået karse i vindueskarmen. Det er sådan et dejligt, frisk drys i/på maden. Det smager af forår, synes jeg :)



Jeg har også sat gang i nogle krydderurter, som jeg glæder mig til at bruge til maden til sommer. Kæresten havde købt tre urtepotter med jord og frø, så det skulle blot "samles" og tilsættes vand. Det er sørme da nemt, hva'? Det kan selv jeg finde ud af!

Persille, basilikum og purløg - med det hele.
Det meste af jorden i urtepotten. Vand i. Frø oven på.
Frøene er sorte til basilikum, så de er ikke så nemme at se her.
Det sidste jord ovenpå og så lige en etiket i, hvis vi senere skulle være i tvivl.
Det var såmænd det. Nu står de tre urtepotter i vindueskarmen og suger solens stråler til sig. Jeg må væbne mig med tålmodighed, for der går nok et par uger, før frøene spirer og begynder at vise sig. Men! Nu er jeg i gang med foråret uanset vejret udenfor. Dét er skønt!


2 kommentarer:

  1. Sikke en smart idé med de potter, de er jo lige til at gå til. :-)

    Jeg elsker også karse, men glemmer alt for tit at få det slået. Jeg kommer i tanke om det når jeg har lyst til karse pg så er der jo lidt for lang tid til at få det. Nu er frøene skrevet på inndkøbssedlen . Tak for reminderen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme :)
      Heldigvis er karse meget hurtigt til at vokse op, så det er nemt at have et grønt drys, lige til vi rigtigt kan komme i gang i haverne.

      Nu ser jeg gerne, at snestormen forføjer sig og foråret får lov at få fat, så indholdet i de søde, små krukker kan komme ud og vokse sig store og frodige. Kom såååå, forår :))))

      Slet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)