Søg og du skal finde

22. marts 2013

Mellemamerika 2013: El Salvador

I januar/februar 2013 var jeg på mit livs hidtil mest spændende rejse - en odyssé gennem Mellemamerika. Jeg har lavet et indlæg for hvert land og et for blomster og planter. Du finder dem alle ved at klikke her.

Det fjerde land, jeg oplevede i Mellemamerika, var El Salvador.

Velkommen til El Salvador!
Ankom til El Salvador sent om aftenen, så overraskelsen var stor, da jeg så udsigten næste morgen.


Båndarasari

Gulhovedet euphoria

Båndarasari

Plettet trupial

Tovi parakitter - meget intelligente fugle.

Kan du finde egernet?

I en mindepark havde man valgt lidt alternative fremvisninger af krigsmateriellet. Her et maskingevær som en slags håndtag på en plantekrukke.
Besøget i El Salvador var alt for kort. Jeg er helt sikker på, at landet har meget mere at byde på end det, vi nåede at se. Det er et meget nyt land, og det i sig selv gør det jo spændende at undersøge og følge.



 
Lidt fakta om El Salvador:

Areal i km2: 21.040 (DK: 43.098)
Indbyggertal i mio.: 6,1 (DK: 5,6)
BNP pr. pers. i US$: 3.855 (DK: 59.928)
Analfabeter i %: 19 (DK: 1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)