28. april 2013

Ud og ind og ud og ind og...

Dette forsinkede forår giver lidt ekstra arbejde omkring blomster til krukkerne i haven. Så længe der er fare for nattefrost, tåler de ikke at stå ude døgnet rundt.

Der er ingen vej udenom. Hver morgen sættes de alle ud, og hver aften tages de alle ind. Vejrudsigten for området her siger, at temperaturen i nætterne omkring 1. maj igen bliver meget kolde, så jeg fortsætter med at flytte planter ud og ind og ud og ind...





Havens eneste naturligt voksende, vinterhårdføre blomster er disse:


Jeg glæder mig til, jeg kan få jord under neglene, og blomsterne kan få deres egen, faste plads udendørs.

6 kommentarer:

  1. Nogen af os andre (læs: mig) venter med utålmodighed på at plante i krukker og drivhus ;-)
    Billedet af den spanske margurit er sindsygt flot.
    God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Spanske magueritter ER bare flotte! Og tak :)
      Jeg er også utålmodig, men må konstatere, at jeg ikke har vandet godt nok, for nu er nogle af mine magueritter gået ud. Øv....

      Slet
  2. Smukke blomster. Jeg har nu købt et par blomster til krukkerne. God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver bare så dejligt at nyde dem hele sommeren :)
      Hav en skøn dag, Anette :)

      Slet
  3. Nøjj, hvor er de smukke. :-) Jeg har set ikke fået plantet mine krukker til endnu, men satser i den grad på at få det gjort i slutningen af næste uge. :_)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg heller ikke, og jeg kan i skrivende morgenstund konstatere, at der er is på havebordet igen, så det er godt, de ikke stod ude i nat. Jeg overvejer dog, om det er nu, de skal plantes ud. Jeg har kun til et par krukker, så resten må vente en uge eller to mere.
      Pyh hvor jeg håber, den sommer bliver lang i den anden ende, for der er da noget at indhente :)

      Slet