13. maj 2013

Fra idé til maleri - afstemning

Det er tid til afstemning i "Fra idé til maleri". Du kan afgive din stemme ved at skrive nummeret på idéen, du synes bedst om i en kommentar til dette indlæg. Se evt. længere nede hvordan du skriver en kommentar.



Idéerne du kan stemme på er følgende:

  1. Susanne R.: "Nogle rigtig smukke forårs / sommerbilleder...... smukke gule / lilla / grønne farver..... blomster eller noget der minder om blomster.... smukke træer der er lige ved at springe ud..... kirsebærtræets rigtig smukke blomster det er personligt billeder jeg ville synes om"
     
  2. Karsten L.: "Du skal da male en svalerede hvor der er 4-5 svaleunger der kikker ud af reden baggrund binddingsværks hus med reden under stråtaget"
     
  3. Susanne R.: "eller et billede af disse her : http://pandion.dof.dk/kort-nyt/dof-sender-nu-live-fra-en-dansk-hav%C3%B8rnerede bladr lidt ned ad siden så du kan se video fra deres kamera"
     
  4. Bettina J. L.: "Nogle af dine fantastiske billeder med hav"
     
  5. Linda A.: "God idé at tage udgangspunkt i nole af dine smukke fotos - eks. blomster og blade - eller kun blade - der snor sig ind og ud i mellem hinanden - abstrakt - men alligevel ikke - jeg ønsker mig et billede med grønne farver"
     
  6. Elin P. N.: "blå/grøn - abstrakt skov - det ville passe perfekt over min seng"
     
  7. Mie D. v. A.: "Jeg synes måske noget i stil med billedet med hjerterne. Eller serien med de brune billeder med ringene. Men jeg har jo foreslået det billed du tog ud af køkkenvinduet."
     
  8. Katrine L.: "Forestiller mig forholdet mellem natur og by, således at det bliver en slags spejling, med højhuse i øverste del af billedet, og natur og skov i nederste del af billedet. Gerne i grålige, forurenede nuancer med byen, og så grønt og livligt i skoven, for ligesom at symbolisere det paradoks vi står over for. Blot en idé, og jeg kan lige se et fedt resultat, ud fra dine penselstrøg!"
     
  9. Liselotte H. R.: "Lav et portræt, det er meget lærerigt."
     
  10. Annette E.: "Himmel, du skal da male en himmel."
     
  11. Katja L. F. B.: "Mit forslag er depression.
    Synes det kunne være rart på en eller anden måde at tage det usynlige og gøre det synligt.
    Jeg har et billede inden i, af et anatomisk hjerte der bliver overtaget, dækket, af en sort tjære, gummi agtig masse.
    Depression føles som magtesløshed. Man vil gerne rejse sig fra sengen og gøre en masse ting. Men det er som og at der er noget inden i der holder en tilbage og siger nej, det må du ikke.

    Det er nærmest overnaturligt, som en demon der har besat en. Og jo mere man prøver at kæmpe imod, jo værre for man det. Og til sidst kan man ikke tænke anden end selvmord. For man kan ikke holde den indre smerte ud længere og man kan ikke se anden udvej....
    "
     
  12. Eva: "Jeg tænker Afrika- kvinder der bærer skåle på hovedet . De har lange hvide/råhvide klæder på og farverne er varme som Afrikas sol. Jeg tænker brun/rød/gul. Billedet skal udtrykke varme og glæde mellem disse kvinder- måske en af dem bærer et barn på ryggen, mens de arbejder? Det var lige en ide :)"
Start afstemningen!
 Afstemningen slutter den 15/5 2013

Del meget gerne på din blog, Facebook, Twitter osv. (brug evt. knapperne under indlægget med de små ikoner), så der kan komme rigtig mange stemmer, og den helt rigtige idé kan blive til et maleri. På forhånd tusind tak for hjælpen! :))) 

---------------------------------------

Sådan skriver du en kommentar (hvis du ikke er logget ind på en Google konto):


Skriv nummeret på den idé, du gerne vil stemme på.
Vælg "Anonym" i drop-down-menuen ud for "Kommenter som:"
Klik på knappen "Udgiv"
Du har nu stemt, og kan se din kommentar i bunden af indlægget.  

11 kommentarer:

  1. Jeg stemmer på nr. 5 :-)
    Linda

    SvarSlet
  2. Jeg stemmer på nr 10

    SvarSlet
  3. Blot så ingen tvivl hersker, så er nr. 13:
    Et virkelig knust hjerte, der dog rummer så meget kærlighed at dele ud af!
    Kunstneren kan definere sit eget udtryk.

    SvarSlet
  4. Jeg synes helt klart nr. 1 med kirsebærtræet!
    Og på 2. pladsen nr. 12

    SvarSlet
  5. Hehe :-P stemmer selvfølgelig på min egen idé... Nr. 11 :-D

    SvarSlet
  6. Jeg synes helt klart nr. 9. Det kunne være sjovt at se hvad du kunne få ud af en titel som denne.

    SvarSlet
  7. Jeg stemmer på nr. 5 :)
    Maybritt

    SvarSlet