8. juni 2013

Jeg gjorde det!

Fredag eftermiddag kl. 16:13 startede min eksamen i Online Kommunikation på International Business College i Kolding. Jeg rystede, og min stemme hakkede. Men mine noter var gode, og dem holdt jeg mig fast på. Jeg fik sagt det meste af det, jeg havde planlagt, og en halv time senere forlod jeg eksamenslokalet.

Efter lidt votering underviser og censor imellem, blev jeg kaldt ind, og fik min karakter: 10

Jeg gjorde det! Jeg bestod! Og jeg fik en karakter, jeg er tilfreds med.

Eksamensbuket fra min kæreste

Jeg har nu bevist for mig selv, at jeg kan. Efter den første undervisningsdag var jeg meget opgivende. Jeg følte i dén grad, jeg var havnet et forkert sted. Var landet i en liga, hvor jeg overhovedet ikke hørte til. Blandt ene cand.et-eller-andet og marketingsfolk med maaange års erfaring sad denne rengøringskone.

Men jeg er heldigvis stædig, så jeg gav det en dag mere. Og en mere osv. Jeg mener, vi startede ud med at være 26, og kun 16 gennemførte. Jeg var ikke blandt de ti, der gav op undervejs, og det er jeg meget glad for i dag. For jeg kunne jo godt. Det har været hårdt, og jeg har virkelig knoklet. Men det var det 10-tal værd.

Udover at have bevist for mig selv, at jeg stadig kan, har jeg helt klart overrasket en del mennesker. Både i mit eget netværk og blandt mine medstuderende har der været en helt klar fordom om, at rengøringskonen ikke var klog nok til at gøre, hvad jeg gjorde. Der har ikke været meget støtte at hente omkring mig undervejs - bortset fra nogle få der troede på mig. Jeg kan sq ikke lade være at knejse med nakken, sætte næsen i sky og tænke i deres retning nu, "Det er lidt pinligt at være dig nu, ikk'?"

Jeg skal have indhentet noget søvn og samlet noget energi, og så skal jeg i gang med at finde ud af, hvordan jeg kommer videre med kommunikationsuddannelsen, og især hvordan jeg financierer de dyre studier.

Dette blogindlæg skal afsluttes med et citat fra Obama:
Yes, we can!

8 kommentarer:

  1. Det er fandme godt gået Bettina og du kan roligt været super stolt af dig selv. Og så forøvrigt.... KÆMPE STORT tillykke med det vandvittige flotte resultat. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Catarina :)
      Ja, det er da helt ok, synes jeg ;)

      Slet
  2. Stort Tillykke ,knagme godt gået..og herligt du fik trynet de klowe hoveder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Søs :)
      Ja, det er ski godt nok rart at modbevise nogle fordomme. At være rengøringskone betyder ikke, at man er dum.

      Slet
  3. Hvor er det bare superflot! Stort tillykke med det flotte 10-tal. Klap dig selv på skulderen - for selvfølgelig kan du. Held og lykke med den videre uddannelse ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anette :)
      Jeg tror nok, jeg har arbejdet betydeligt mere, end jeg ville have gjort for 30 år siden, men ja! Hulme om ikke jeg kan! Det er fedt :)

      Slet
  4. Istemmer de andres lykønskninger, synes også du er for sej og fortjener dit flotte tital. Håber du finder råd til at komme videre. Så op med håret og klap dig selv på skuldern....KH bedstemorkaren

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, BedstemorKaren :)
      Nemlig så er jeg sej! Basta! Bum!
      Også selv om jeg ikke kan finansiere mere, ved jeg, at det ikke er hovedet, der er problemet ;)

      Slet