13. juni 2013

Med ærlighed kommer man længst

Jeg har i nogle dage spekuleret en del over, hvordan jeg skulle kombinere arbejde og studier, da jeg vil være meget ked af at måtte opgive at færdiggøre den uddannelse, jeg netop er kommet godt i gang med. Men omvendt hænger økonomien bare slet ikke sammen uden et job.

I går og i dag har jeg så brygget på en uopfordret ansøgning, hvor jeg vælger at være meget ærlig om situationen. Jeg er seriøs jobsøgende, men jeg vil også have plads til at følge studiet. Jeg ønsker fleksibilitet, således jeg kan få mere frihed, når studiet kræver det, og vil til gengæld give en ekstra hånd i studiestille perioder.



Fire udvalgte steder sendte jeg min ansøgning til denne formiddag. Efter en time var der svar fra halvdelen, og det er meget flotte mails med engagement og oprigtig interesse. Ikke noget standardsvar der.

Den ene har øjnene åbne for muligheder, der passer til mig. Den anden vil vende tilbage med tid til en samtale i næste uge.

Jeg er imponeret. Jeg syntes, det var svært at finde en god løsning på situationen, og svært at skulle melde ud, som jeg gjorde. Men jeg må atter engang erkende, at med ærlighed kommer man længst.

Jeg ser lys forude både med hensyn til studie og økonomi. I dag er en GOD dag :)

1 kommentar:

  1. Pøj pøj med det - håber det falder på plads for dig :)

    SvarSlet