22. juli 2013

Mennesket ved havet

Forleden var min veninde, Mie, og jeg en tur i Esbjerg som turister. Jeg havde nemlig set et eller andet sted, at der fandtes nogle helt fantastiske skulpturer, og dem ville jeg meget gerne se irl. Jeg var heldig, at Mie ville med, så af sted det gik med de to damer.

"Mennesket ved havet" hedder skulpturen - også selvom der er fire mennesker og ikke kun ét - og den er placeret lige nord for havnen i Esbjerg. Vi var utrolig heldige med den flotte himmel som baggrund for de hvide figurer. Se bare her :)

Man fornemmer størrelsen på figurerne, når man ser de mennesker, der står ved deres fødder.

En ansigt

Fødder størrelse... 300?

Bagdelen - og solen der titter frem ved siden af

Et kig ind under benene mod nord

Mie gik ud på den meget lavvandede strand for at finde en østers.
Og se bare hvad hun fandt! Den er så smuk :)

"Mennesket ved havet" - set fra havet
Efter at have hygget med kaffe på stranden foran skulpturen, tog vi ind i gågaden for at ose. Og lede efter softice... Jeg er altid på jagt efter softice ;)


Sjovt navn til et hus. Mon der engang boede en smed her?

Christian den 9. måske :) I alt fald står han på det dejlige torv midt i Esbjerg

Fed granitfigur i gågaden

Muligvis Danmarks grimmeste sko. Efter min mening i alt fald...

Og så lige til slut blogforfatteren herself siddende på en fod :)

3 kommentarer:

  1. Vi er de fødte turister når du er bag kameraet !!
    Og det var en østers jeg fandt. Der er store kolonier af dem. Min mor fortalte at hende og min far havde observeret nogle kinesere slæbe posevis op lige lidt længere henne af stranden end vi var.
    Men et rigtig flot billed :-)

    SvarSlet
  2. Vi er de fødte turister med dig bag kameraet.
    Nu var det en østers jeg hentede. Det er store kolonier med dem . Min mor fortalte , at hende og min far havde observeret nogle kinesere/vietnamesere bære posevis op af havet en dag de holdt lidt længere henne af kysten end vi var.
    Jeg kunne jo hellere ikke forstå at der ikke var flere.
    rigtig godt billed og en kanon dag :-)

    SvarSlet
  3. Østers ja :)
    Det var en rigtig dejlig dag, og jeg er så glad for, at du var med. Tak du skønne :)

    SvarSlet