Søg og du skal finde

14. september 2013

Rap!

Det er ikke fedt at stå ud af sengen, fordi man ikke kan holde ud at være der længere. Jeg håbede inderligt, at det var lige før lyset ville bryde frem, så jeg havde fået en hel nats søvn, men ak... Klokken var kun 03:30...

Kunne ikke ligge på siderne, da kalkaflejringerne i hoften skurrede/knaste og gjorde ondt. Kunne ikke ligge på ryggen, fordi især den nederste af de to plagede steder på rygsøjlen gjorde ondt. På maven kan jeg bare ikke sove. Op med farmor og sidde i sofaen med is på ryggen. Is og holde sig i bevægelse skulle være godt. Jeg har ikke lige lyst til at gå tur midt om natten, men så kan jeg jo fint få lagt billeder fra dagens gåtur her.

Meget tæt på hvor jeg bor, løber "kanalen", som jeg kalder den, gennem Kolding. Det er i virkeligheden Kongeåen, har en indfødt koldingenser netop fortalt mig. Kongeåen danner grænsen for Sønderjylland, så jeg er faktisk blevet sønderjyde nu. Min tidligere bopæl i Kolding ligger i Sydjylland, men altså ikke langt nok syd på til at være i Sønderjylland.

På den østlige side af broen er denne skønne plet, som jeg ofte benytter. Her er altid mennesker - og ænder.


Udsigten fra trappen mod øst med to broer over Kongeåen

Broen fra 1808 hvor man går fra Syd- til Sønderjylland - eller den anden vej.
Kanalbåden og Café Kleins borde og stole kan anes på den vestlige side af broen.

De to cykler burde egentlig være fjernet for længe siden, men nu er det som om, de hører til.

Jeg havde brød med til ænderne i dag. Dét kunne de lide! Efter fodringen blev der atter "ro i andedammen", og jeg bemærkede, hvor meget tid de egentlig bruger på at holde fjerene fine.





De sidste to fotos er af den andrik, der var så modig, at han kom helt op til mig, og blev håndfodret. Det er lidt sødt med det dun, der sidder fast på næbbet.


Så smukt!

6 kommentarer:

  1. Sikke nogle smukke billeder du har taget. God bedring :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have, Anette :)

      Slet
  2. Dejlige billeder fra Kolding kanal. :-)
    Rigtig god weekend og god bedring :-)

    SvarSlet
  3. Skønne billeder fra åen, det ligner en dejlig oase i byen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Inge :) Du har helt ret, og jeg er lidt spændt på, om jeg finder flere oaser med tiden.

      Slet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)