25. september 2014

Sydafrika 2014 - Hyæne

Den 15.-24. september 2014 var jeg på The Big Five safari i Manyeleti Game Reserve i Sydafrika. Det har været en aldeles fantastisk tur spækket med gode oplevelser på alle fronter.
Jeg boede på Khoka Moya Camp, som pt. er ledet af Anne og Claas, og er ejet af Albatros Travel.

OBS! Klik på billederne for at se dem i fuld størrelse. Billederne må gerne kopieres, såfremt de ikke ændres på nogen måde, og såfremt du refererer til denne side og mig som fotografen.

Hyæne
Jeg blev overrasket over, hvor store hyæner er! Et pragteksemplar af slagsen vil have sit hoved på højde med brystet på mig. Det er altså voldsomt.
Hyænerne betager mig, og jeg er rigtig glad for, at vi fandt dem. To gange faktisk. Hyænerne i Malyeneti er ikke kun ådselædere. De er fuldt ud i stand til selv at jage og nedlægge deres bytte.
Samtidigt med at de fascinerer mig, var det et af de dyr, jeg var mest bange for at få besøg af i mit telt... Det skete heldigvis ikke.








En hyæne i Moholoholo - bare for at vise det fine tandsæt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar