Søg og du skal finde

25. september 2014

Sydafrika 2014 - Løve 2 af 3

Den 15.-24. september 2014 var jeg på The Big Five safari i Manyeleti Game Reserve i Sydafrika. Det har været en aldeles fantastisk tur spækket med gode oplevelser på alle fronter.
Jeg boede på Khoka Moya Camp, som pt. er ledet af Anne og Claas, og er ejet af Albatros Travel.

OBS! Klik på billederne for at se dem i fuld størrelse. Billederne må gerne kopieres, såfremt de ikke ændres på nogen måde, og såfremt du refererer til denne side og mig som fotografen.

Løve
En af The Big Five. Jeg så løver fire gange på min safari i Sydafrika, og da de er noget helt særligt for mig, får de også særlig opmærksomhed. Her vil blive vist de tre forskellige flokke i tre forskellige blogindlæg, og et separat blogindlæg med løveflokken der er på jagt. Alle tre løveflokke er i familie med hinanden på den ene eller anden måde. Løver trives rigtig godt i Manyeleti, da her er mange byttedyr. Nogle af løverne, jeg har fotograferet, er egentlig hjemmehørende i Kruger, men kommer og jager i Manyeleti, hvorefter de trækker sig tilbage. En løveflok har en meget stort territorium, så det er begrænset, hvor mange flokke der kan være i Manyeleti.
Denne flok består af tre hanner og tre hunner, som alle er 3-4 år gamle. Billederne er taget dagen efter, de har nedlagt bøflen. Der er langt flere billeder af flokken i blogindlægget om selve jagten. Løveflokken har i øvrigt fået selskab af hyæner og gribbe, som dog holder behørig afstand.





Lad venligst være med at kigge på mig, mens du slikker dig om munden. Jeg vil ikke være dessert!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)