Søg og du skal finde

15. december 2014

Farmors julefrokostkylling

Jeg har opfundet en ny ret til julefrokosten. Jeg testede den i går, og syntes selv, den var lækker, så nu har jeg lavet en portion til min julefrokost med familien i juledagene.



Farmors julefrokostkylling

Ingredienser til 8 personer:

4 kyllingebrystfilletter

- lægges et døgn i denne marinade:
Saft fra 2 appelsiner
2 dåseøl
15 hele nelliker
2 tsk. frisk, hakket ingefær
Salt og friskkværnet peber

Stegemargarine
3 dl. piskefløde
Rugbrød og smør

Efter at have marineret i et døgn tages filletterne op og aftørres. Skæres i små strimler og lægges på en varm pande uden fedtstof. Når marinaden er dampet af (hæld evt. væske fra undervejs), tilføres stegemargarine, så kyllingstykkerne kan få en fin, brun farve.
Når der er kommet farve på kødet, hældes piskefløden over. Lad det simre til fløden bliver tykkere. 
Smag til med salt og peber.

Serveres på et stykke rugbrød med smør.


Jeg glæder mig til at prøve retten af på min familie :) Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)