18. april 2015

USA 2015 - Los Angeles og Hollywood

Jeg er netop hjemvendt efter små tre uger (30/3 - 17/4 2015) i det vestlige USA. Denne gang rejste jeg ikke alene men i stedet sammen med min søster og hendes to børn. Skønt at have sådan en oplevelse sammen. Vi var på roadtrip, og kørte i staterne Californien, Arizona og Nevada.
Der er et hav af billeder at vælge imellem, og jeg har valgt at lave et blogindlæg for hver af de storbyer og nationalparker, vi besøgte.



LOS ANGELES

Så er vi på vej. Sidder i flyet til Frankfurt. Planen var at flyve derfra direkte til Los Angeles, men eftersom vi var forsinkede fra Frankfurt måtte vi ombookes og fik dermed en mellemlanding i Washington. Vi mistede desværre en dag i Los Angeles på den konto.

Indflyvning til Los Angeles. LA er på størrelse med Sjælland og har knap 4 mio. indbyggere.

Ankommet til LA er noget af det første jeg ser en Coca-Cola-lastbil. Så bliver det da ikke mere amerikansk :)
 
Rejseholdet har overnattet på det første hotel, og er klar til at indtage LA.
Det er min nevø Patrick, min søster Helena, min niece Julie og mig.



HOLLYWOOD

Vi bor på Sunset Boulevard lige ved Hollywood Boulevard, og her starter Walk Of Fame.

Elvis' bil er udstillet i La La Land.

Dolby Theatre hvor Oscaruddelingerne foregår.

Tre tøser med HOLLYWOOD-skiltet i baggrunden.
Zoomer lige lidt ind :)
 
Rodeo Drive

Rodeo Drive

Walk Of Fame

Jeg spurgte betjentene, om vi måtte blive fotograferet sammen med dem. Det måtte vi godt :)

Hard Rock Café.


BS OG "DE KENDTE"

Jeg har ufatteligt mange billeder af porte. Det er, hvad man ser, når man tager på en celebrity tour. Jeg kan ikke engang huske, hvem der bor bag de forskellige porte, men her er så en af dem.
En enkelt af de kendte blev spottet på Rodeo Drive. Det er Jordana Brewster, der bl.a. er med i Furious 7.
Genkender du dette sted? Det er fra en meget kendt scene i Pretty Woman ;)

Vi gik på Madame Tussaud's, og så vrimlede det med kendte ;)
Her får jeg en fortrolig snak med George Clooney.

Will Smith, Julie og jeg er altid med på noget sjovt.

For dælen ham Morgan Freeman er høj!

Meryl Streep og jeg stiller op til fotografering ;)

Jeg stiller til hver en tid op i baren, hvis lækre Denzel Washington kommer forbi.

Katarine Hepburn, Humphrey Bogart og jeg i "Afrikas dronning".

Hannibal the cannibal aka Sir Anthony Hopkins var faktisk ret skræmmende at stå ansigt til ansigt med...

John Travolta og jeg giver den gas!

Mens vi venter på bussen, fortæller Tom Hanks mig, at hans mor altid har sagt: "Life is like a box of chocolates. You never know, what you're gonna get..."

Dustin Hoffman og jeg i et kærligt øjeblik.

Robin Williams er ikke så lidt stolt af at præsentere min skønsang ;)

ET skal hjem, og det skal være nu. Af sted det går!

Jennifer Lawrence aka Katniss Everdeen og jeg er klar til at vinde The Hunger Games.

Et bette kys på kinden fik Antonio Banderas til at smile genert.

Jeg trængte lige til at få renset neglene, og så stillede Wolverine aka Hugh Jackman gerne op.

Robert Downey Junior tager mødet med mig temmelig alvorligt...



UNIVERSAL STUDIOS

Tre lækre tøser på vej ind i Universal Studios :)

Jeg eeelsker Minions! Deres 4D show var ret fedt. Vi blev transformeret til minions, men desværre gik noget galt til sidst, så vi endte atter som mennesker. Øv...

Fantastisk show i Water World!

Og så kom der lige et fly og landede i Water World.

Mumien - en skræmmende fed rutsjebane! Dog ikke mere skræmmende end at Patrick og jeg tog den to gange ;)

Simpsons!

Nogle biler fra nogle af Universals film.

Fed demonstration af special effects.
1 = Den oprindelige scene.
2 = Sådan laver man regnvejr.
3 = Pludselig kommer der en bølge og oversvømmer gaden.
4 = Der kommer MEGET vand. Så meget at hestevognen bliver skubbet rundt.

Tak for nu og på gensyn om 2-3 uger til Los Angeles. Vi har hentet vores lejebil og de første af rigtig mange timer på vejene er i gang. Bemærk at fire motorveje krydser via broerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)