27. maj 2015

Balkan 2015 - Albanien

I maj 2015 har jeg været på Balkan. Jeg oplevede tre lande: Makedonien, Albanien og Montenegro. Dette blogindlæg er med fotos fra Albanien.

Så smukt et land...
Berat kaldes også for "Byen med de tusinde vinduer", og er på Unescos liste over verdenskulturarv.
På marked i Kruja. Det er i denne by, nationalhelten Skanderbek er født.
Shkoder - en af Europas ældste byer - ligger smukt mellem bjergene.
Udsigten fra Rozafa slottet i Shkoder
Der er mere end 700.000 beskyttelsesrum spredt ud over hele Albanien. En for hver fjerde indbygger. Hoxha har virkelig efterladt et meget synligt minde om sin regeringstid!
En rest af Berlinmuren står i Shkoder
Advokat for antikorruption... I rest my case...


Bogudsalg på broen. Så hyggelig en idé :)
Rozafa slottet med det albanske flag.
Jeg skraldgrinede, da jeg så denne, for albanerne kører fuldstændig vanvittigt. Reglen er, at der ingen regler er! Mon man lærer det på køreskolen?
Med denne skønne udsigt over Buna floden, der løber ud i Skadarsøen - den største sø på Balkan - som er delt mellem Albanien og Montenegro, siger jeg tak for nu til Albanien og krydser næste landegrænse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)