Søg og du skal finde

19. december 2015

seerup design - strik

Jeg har altid sagt, at jeg ikke kan strikke. Men så var det, at jeg kom i strid modvind, og en fantastisk kvinde ved navn Elly gav mig en masse garn og pålæg om at begynde at strikke. Det skulle være afstressende. Jeg tror, hun har ret. I alt fald kastede jeg mig over opgaven, og blev bidt af det. Jeg har strikket et halsrør, som har været uundværligt på iskolde Grønland, en testsok til mit barnebarn, som vist ikke var et hit, og så nu dette tæppe-trøje-tørklæde, som jeg fandt på undervejs, mens jeg strikkede. Det er bare så lækkert og kan bruges på så mange måder. Se selv!

 

Jeg prøvede mig frem, og fandt ud af et mønster, der lignede små perler, så det valgte jeg at bruge hele vejen. Siden har jeg fået fortalt, at jeg har strikket "dobbelt perlestrik". Meget passende navn :)

Det var været pudsigt at have mit strikketøj med overalt, hvor jeg kom frem. Det samler mennesker. Det forbinder mennesker. I toget på vej til CPH sad jeg sammen med en fremmed kvinde. Inden hun stod af toget, havde vi været langt omkring og kom ret tæt på hinandens liv. Men mit strikketøj var det, det fik os til at tale sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)