28. maj 2016

Halvvejs mod målet og min løbemusik

I starten af 2016 fortalte en ven mig, at der er mennesker, der sætter sig det mål at løbe 1000 km. på et år. Jeg svarede, at det var vanvittigt. Til da havde jeg løbet 383 km på 49 år. Men tanken var plantet i mig, og jeg blev meget bevidst om, at nogen kunne gøre dette. Kunne jeg også? Jeg begyndte at løbe om morgenen og igen sent om aftenen, når jeg fik fri fra jobbet. Små løb. Men mange. Det gik godt. Der kom km på kontoen. Inden januar var ovre havde jeg meldt mig til udfordringen. Jeg ville løbe 1000 km. i 2016.


Jeg har haft tilbagegang og pauser. Jeg er ikke løbeafhængig, men skal stadig fortælle mig selv, at jeg skal af sted. De lange pauser har dog aldrig været mit valg. De har kun været der, når andre har præket for mig og taget modet fra mig. En massør kom med - set i bakspejlet - utidig og uprofessionel indblanding. Lang historie kort: Han blev fyret... En læge mente, min lave hvilepuls og høje blodtryk kunne være livstruende under løb. Pulsen skyldes, at jeg er i meget god form! Men blodtrykket var reelt nok, og det passer jeg på. Vi er blevet enige om, at jeg godt må løbe igen...

Jeg har kun otte gange i mit liv løbet 10 km. eller mere. I går var en af dem. Jeg løb 11 km., og dermed nåede jeg op på 505 km. løbet i 2016. Jeg er halvvejs mod mit mål!!!! Og jeg nåede det den 27/5, så jeg er forud for planen. At nå de 1000 km. i 2016 er ikke urealistisk. Det er heller ikke noget, jeg når uden at kæmpe videre. Så det gør jeg.

Jeg har en playliste på min mobil tilegnet løb. Der er forskellige grunde til, at de valgte numre er på listen, og jeg har her valgt to ud:


"Five" med nummeret "Keep On Moving"


Teksten er følgende:
I woke up today with this feeling.
That better things are coming my way.

And if the sunshine has a meaning,
Telling me not to let things get in my way.
(Sådan tænker jeg ofte, når jeg vågner, og føler at livet smiler til mig og giver mig så mange muligheder)

When the rainy days are dying,
Gotta keep on, keep on trying
All the bees and birds are flying
Ahhhh...
Never let go gotta hold on and
Non stop 'til the break of dawn and
Keep on moving, don't stop rocking Ahhhh...

Get on up When you're down, baby,
Take a good look around.
I know it's not much, But it's okay.
(Sådan tænker jeg, når energien ikke er der. Det er ok at du bare løber en lille tur, min egen.)
We'll Keep on movin' on anyway

Feels like I have should be screaming,
Trying to get through to my friends.
sometimes it feels that life has no meaning,
But I know things will be alright in the end.

When the rainy days are dying,
Gotta keep on, keep on trying
All the bees and birds are flying
Ahhhh...
Never let go gotta hold on and
Non stop 'til the break of dawn and
Keep on moving, don't stop rocking Ahhhh...

Get on up When you're down, baby,
Take a good look around.
I know it's not much, But it's okay.
We'll Keep on movin' on anyway.
(Så kigger jeg rundt på de andre på løbebåndene og tænker, at vi alle har vore måder og tempi at gøre det på. Og mig? I'll keep on moving - og smiler for mig selv mens jeg løber glad videre)

When the rainy days are dying,
Gotta keep on, keep on trying
All the bees and birds are flying
Ahhhh...
Never let go gotta hold on and
Non stop 'til the break of dawn and
Keep on moving, don't stop rocking Ahhhh...

Get on up When you're down, baby,
Take a good look around.
I know it's not much, But it's okay.
We'll Keep on movin' on anyway.


------------------ oOo ------------------

"Alexandra" med nummeret "Broken Heels"


Teksten er følgende:
Hey, hey
RedOne, you know I can do it better than you
I can do it even better in broken heels

Hey, hey
All the ladies tell the fellas we can do what they can do
We can do it even better in broken heels

I roll my sleeves up, wrap my hair up
There's no sign on the road so I never stop
Can you catch me? Yeah, yeah, yeah
You'll never catch me, ay, ay, ay

I'm fresh out the box, fast like a fox
Boss in my shoes, tick tock, 12 o'clock
You better watch me, yeah, yeah, yeah
Sit back and watch me, ay, ay, ay
You go hard, yes, you do
But when I go it's a magic show
Oh, oh, oh, oh, oh, oh 
I get it when I want it and I get it right

Hey, hey
All the ladies tell the fellas we can do what they can do
We can do it even better with broken heels

Hey, hey
All the ladies tell the fellas we can do what they can do
We can do it even better in broken heels

Anything you can do I can do better
Boy, I can do it in broken heels
Anything you can do we can do better
Boy, I can do it in broken, broken heels

When you step it up I'm 20 levels up
I took the escalator, elevator to the top
How you like me? Yeah, yeah, yeah
You gotta like me, ay, ay, ay

Oh, you know we rock, we control the block
Whatever's going down, ladies take the biggest cut
We bring the party, yeah, yeah, yeah
We bought the party, ay, ay, ay
You go hard, yes, you do
But when I go it's a magic show
Oh, oh, oh, oh, oh, oh
I get it when I want it and I get it right

Hey, hey
All the ladies tell the fellas we can do what they can do
We can do it even better in broken heels

Hey, hey
All the ladies tell the fellas we can do what they can do
We can do it even better in broken heels
Anything you can do I can do better
Boy, I can do it in broken heels
Anything you can do we can do better
Boy, I can do it in broken, broken heels
Oh, oh, oh...

Hey, hey
All the ladies tell the fellas we can do what they can do
We can do it even better in broken heels

Hey, hey
All the ladies tell the fellas we can do what they can do
We can do it even better in broken heels
Anything you can do I can do better
Boy, I can do it in broken heels
Anything you can do we can do better
Boy, I can do it in broken, broken heels
Anything you can do I can do better
Boy, I can do it in broken heels
Anything you can do we can do better
Boy, I can do it in broken, broken heels
 
Denne er min absolutte favoritløbesang. Rytmen er perfekt at løbe til, og jeg elsker at holde takten. Fra starten af hvor jeg kun kunne løbe et minut af gangen, var det denne sang, der fik mig til at løbe uafbrudt i 3 minutter og 33 sekunder, for jeg måtte bare løbe til den.
Udover rytmen har den virkelig noget egopower. Jeg kan ikke lade være at kigge rundt på mændene med de enorme muskler omkring mig og smile selvtilfreds, for jeg er ligesom teksten. Anything you can do, I can do better. Even with broken heels. Der er ingen, der tager udfordringen op, for kun jeg kan høre sangen. Så jeg får ret hver eneste gang, og så løber jeg bare videre og nyder rusen ;-)

Jeg elsker musik, og jeg elsker at løbe. At kombinere de to er at flytte bevidsthedsplanet en tak højere op. Det er fedt!'

Ingen kommentarer: