Søg og du skal finde

29. maj 2016

Koldingløbet 2016

Jeg har løbet mit første tidtagningsløb i dag på Koldingløbet 2016. Det foregik i Marienlundskoven med start og mål ved Kolding Gymnasium.

Tilmeldingsblanketten udfyldes. Der er 3, 5,4 og 10,3 km. Jeg skal med på 5,4 km.

Løbernummer 82017 er tildelt mig og monteres på løbetrøjen.

Hey! Man fotograferer da ikke en sportsudøver med smøger i hånden! Vi er kommet i god tid, så vi går en tur op til golfbanen.
Løbere og tilskuere

Løbere og tilskuere
Jeg gør Endomondo klar til at tracke min rute og tid.
På vej mod startlinjen

Står klar og venter på startskuddet. Min puls er 111, fordi jeg er nervøs nu...
Startlinjen (og mållinjen) set fra den anden side.
Så er vi på vej, og MIT humør er i alt fald højt!

Det går i fin stil.
(jeg er ski da blevet bredskuldret!)

God tur!

Snart i mål. 400 m. tilbage.
Der kommer hun jo!

Jeg er i mål :)))))) - og har lige high-5'et med 51152 fordi vi hjalp hinanden med at løbe det sidste stykke :)

En stolt og glad BS efter sit første officielle løb.
Jeg ikke alene gennemførte. Jeg satte ny personlig rekord på 5 km.

Jeg startede som ventet ud med at løbe for hurtigt. Det gør jeg altid udendørs, og så har jeg det med at køre træt. På løbebåndet kan jeg holde et rolig tempo, som jeg kan blive ved at løbe i. Jeg satte ret hurtigt tempoet ned og syntes, jeg fandt mit vanlige pace. Men det snyder at der løber andre omkring een. Jeg tror, jeg i stedet for at lande på mine vanlige 8-8,5 km/t har tilpasset mig de omkringløbende. Men det gik jo godt, og selvom jeg måtte gå ind imellem, holdt jeg en gennemsnitsfart på 9,3 km/t eller pace på 06:27 min/km, så jeg har haft fart på, da jeg troede, jeg havde fundet mit vanlige pace. Hehe. Helt ok.

Det var virkelig en dejlig oplevelse at prøve at løbe et rigtigt løb. Nu har jeg en fornemmelse af, hvad der sker før, under og efter et løb, så jeg er klar til flere løb. Og så var det bare skønt at jeg kunne lokke en ven med til at opmuntre og tage fotos, så jeg endelig får nogle billeder af mig, der løber.

Tak for i dag, Koldingløbet 2016. Vi ses i 2017!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)