26. maj 2016

Stina Stina - Sue me

Musik er en vigtig del af livet. Musik følger følelser. Udtrykker følelser.
Nogle gange bliver jeg helt besat af en sang. Jeg må høre den igen og igen. Den fanger mig på en eller anden måde. De sange skifter i perioder. Sikkert som mit humør skifter.

Denne har jeg haft liggende på min playliste meget lang tid. "Stina Stina" synger, og sangen hedder "Sue me". Den er fra 2001, så den er såmænd 15 år gammel.

Den har en styrke, jeg har svært ved at beskrive. Jeg føler, min stemme bliver kæmpestor og stærk, når jeg synger den. Det er som om al min styrke og tro på mig selv bliver bekræftet - af mig. Jeg elsker den sang! Og jeg synger den højt og kraftigt. Især de ord, jeg har fremhævet, giver mig en styrke og et mod, der får mig til at tro på, at jeg kan alt.

Jeg har ikke kunnet finde teksten nogen steder, så jeg kan have hørt forkert. Skulle nogen kende den rette tekst, hører jeg det meget gerne. Men her er min version:

Everybody loves to hear the dark side.
Everybody want's to feel something.
Everybody want's to be like Cohen.
Well I'm the one who's dancing in the rain.

Everybody's longing for the better.
Today's distraction tomorrow's out of sight.
Everybody's complaining about their love lifes.
Well excuse me to nod it with Mr. Right.

So don't beat me down again.
So what if I wanna be happy.
Sue me.
You couldn't stop me from trying.
What if I wanna be happy.
Sue me.
I don't need your pain or your crying.
Oh no. No no no.

Everybody want's a new improvement.
Spending all day tied up in the race.
The only sign of life is born by pay checks.
And all I got is me and this smiling face.

You can't convert my point of view.
I'm unstoppable.

So don't you beat me down again.
Cause what if I wanna be happy.
Sue me.
You couldn't stop me from trying.
Oh no. Oh.
What if I wanna be happy.
Sue me.
I don't need your dive in your crying.
No more lying.
What if I wanna be happy.
What if I wanna be.
Be happy.
Be happy.
You couldn't stop me from trying.
Sue me.
I wanna fly with the right wings.

You couldn't stop me.You couldn't stop me baby.
Oh no no no no.
Oh no no no no.
For being happy.
Be me.


Won't you fly...

Sue me.
Sue me.
Just for being happy.
Just for being happy.
Just for being happy.
Just for being...


Videoen kan jeg heller ikke finde nogen steder, men på Spotify er sange at finde her: https://play.spotify.com/track/5636c5WjmpbQKF3DF4XMy1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar