Søg og du skal finde

6. maj 2017

Udplantning i haven i højden

Jeg er så heldig at have en lækker, stor altan til min nye lejlighed. Jeg har aldrig været vild med at slå græs, så "haven i højden" er jo en temmelig smart løsning for mig.

Jeg såede for noget tid siden indendørs, og i går var det så endelig varmt nok til at udplante i krukker og altankassser. Faktisk siger vejrudsigten nattefrost i næste weekend, men så må jeg tage alt, jeg kan og flytte ind om natten.

Spejlreflekskameraet blev fundet frem og støvet af, for når der skal være fokus på detaljen, er det et herligt legetøj. Må jeg præsentere... Haven i højden den 5. maj 2017 :)


Smukke spanske margueritter. Jeg har både denne farve og mørk violet.

Kan du se, hvad det er? Mine altankasser er beboet af disse tagetes, der får varme, solgule og orange blomster.

Tropæolum - også kaldet blomsterkarse og tallerkensmækker - også i solgule og orange nuancer. Er plantet i altankasser sammen med tagetes.

Krydderurter skal der til! Dette er en basilikum.

Oregano

Bredbladet persille

Timian


Haven i højden er fornøjeligt for både synet, lugtesansen og smagen. Jeg har købt mig en lækker, ny sommerstol, der kan lægge ryggen ned og løfte fødderne op, så jeg rigtig kan nyde det og slappe af herude :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)